اصول موفقیت در کسب و کار
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

همه‌ی افراد می‌خواهند راه‌ موفقیت در کسب و کار را بدانند و از آن‌ها استفاده کنند تا بتوانند به‌ سرعت در مسیر شغلی‌شان پیشرفت کنند. پیشرفت درکسب و کار نیازمند داشتن اطلاعات کافی از راه‌ های موفقیت در کسب و کار است. اگر شخصی این راه‌ها را بداند و برای رسیدن به آن‌ها تلاش و برنامه‌ریزی داشته باشد می‌تواند در کمترین زمان ممکن، به موفقیت‌های چشم‌گیری برسد.

این موفقیت‌ها قطعا به ‌صورت شانسی و اتفاقی برای کسی پیش نمی‌آیند و فقط با برنامه‌ریزی منجسم و هدف‌گذاری دقبق قابل دسترسی هستند. بیش‌تر افراد فکر می‌کنند که رسیدن به موفقیت اتفاقی است؛ درصورتی‌که اگر به مواردی که در این مقاله گفته می‌شود اهیمت دهید و آن‌ها را به‌طور مداوم انجام دهید به موفقیت‌های چشم‌گیری در عرصه‌ی کسب و کارتان می‌رسید.

موفق شدن در زندگی شخصی و کسب و کار آرزوی همه‌ی انسان‌ها است اما تنها افرادی به این موفقیت می‌رسند که تلاش زیادی می‌کنند و در برنامه‌های زندگی‌شان از این تکنیک‌ها استفاده می‌کنند.

شاید برای شما جالب باشد که این تکنیک‌ها موضوعات خاص و عجیبی نیستند و شاید بسیاری از آن‌ها را در مدرسه هم به ما آموزش داده باشند اما تنها کسانی این تکنیک‌ها را استفاده کرده‌اند توانسته‌اند به موفقیت برسند. در همین ابتدای مطلب این نکته را هم در نظر داشته باشید که راه های موفقیت در کسب و کار بسیار زیاد است و این‌گونه نیست که بگوییم فقط فلان راه برای موفقیت در کسب و کار وجود دارد.

شاید برای شما هم سوال شده باشد که این راه‌ها از کجا آمده‌اند و چه کسانی مشخص می‌کنند که راز‌های موفقیت در کسب و کار چه چیزهایی است؟! در واقع این روش‌ها از بررسی زندگی تعداد زیادی از ثروتمند ترین افراد ایران در سرتاسر دنیا به‌وجود آمده است و درطول زمان و به‌صورت مداوم تکمیل شده‌اند.

برای موفقت در کسب و کار باید بتوانید دائما یک ارزش‌یابی از خودتان داشته باشید تا بتوانید به کمک بازخوردهای منظم در بازه‌های زمانی مشخص شده عملکرد خودتان را ارزیابی کنید. اگر از افراد موفق بپرسید که چگونه موفق شده‌اند و علت موفقیت‌شان را هم بپرسید می‌توانید به این نتیجه برسید که همه‌ی آن‌ها در یک موضوع تفاهم نظر دارند و آن هم باور به کاری است که می‌کنند. در نظر داشته باشید داشتن باور بسیار نکته مهمی می باشد

همه‌ی افراد موفق از استیو جابز گرفته تا ایلان ماسک این‌گونه می‌گویند که ما به کاری که می‌کنیم باور داریم برای همین تمامی مشکلات سر راه را کنار می‌زنیم و به هدف نهایی خود می‌رسیم. بسیاری از ایده‌هایی که امروزه به پراستفاده‌ترین وسایل و خدمت‌ها تبدیل شده‌اند در زمان اختراع‌شان تنها ایده‌ای بودند که باعث تمسخر آن مخترع می‌شدند اما موضوعی که واضح است آن است که تمامی این افراد به خودشان باور داشتند و توانستند با تکیه بر علم خویش به موفقیت‌های بسیار بزرگ برسند.

اصول موفقیت در کسب و کار

همان‌طور که در قسمت‌ قبل اشاره کردیم موفقیت، اصولی دارد که شما با استفاده از آن اصول می‌توانید به راحتی به موفقیت برسید. اما این موفقیت در برخی موارد هزینه‌ی سنگینی دارد که باید بهای آن را بپردازید و در این راه باید بسیاری از علایق و تفریحات‌تان را قربانی کنید.

حال تصمیم با شماست که می‌خواهید تغییر کنید و زندگی جدید خودتان را آغاز کنید یا می‌خواهید همان آدم قبل باقی بمانید. در این قسمت از مقاله ۱۰ راز موفقیت را بررسی کرده‌ایم که می‌تواند برای موفقیت شما بسیار موثر باشد.

پس به‌عبارت دیگر می‌توانیم راه های موفقیت کسب و کار را ۱۰ مورد بدانیم که همه‌ی آن‌ها تاثیر زیادی در میزان موفقیت شما دارند و باید این نکته را در نظر داشته باشید که به‌کارگیری یک یا چند تا از این راه‌ها برای موفقیت شما کافی نیست و باید همه‌ی این موارد را به شکل همزمان انجام دهید تا بتوانید به موفقیت برسید.

۱ـ نوشتن اهداف

نوشتن اهداف به‌شکل کوتاه مدت و بلند مدت می‌تواند یکی از راه های موفقیت شما باشد. در حقیقت یادداشت کردن اهداف بلند مدت و کوتاه مدت، می‌تواند به‌شکل ناخودآگاه شما را به سمت رسیدن به اهداف‌تان ببرد و به نتایج بسیار خوبی برسید.

البته بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که منظور از نوشتن اهداف صرفا نوشتن مبلغ درآمد و این مدل چیزها نیست، بلکه ممکن است خودتان بدانید که اگر هر روز صبح بتوانید یک ساعت زودتر مغازه‌تان را باز کنید فروش‌تان بیش‌تر می‌شود.

پس ممکن است کنار گذاشتن بعضی از عادت‌های غلط به شکل غیرمستقیم باعث افزایش درآمد شما شود. این شیوه، یعنی نوشتن اهداف تا جایی مهم است که یک کتاب به اسم بنویس تا اتفاق بیفتد تالیف شده است تا شما بتوانید این موضوع را به‌شکل تخصصی‌تر مطالعه کنید. همچنین نوشتن اهداف به شما کمک کند تا بتوانید با مطالعه‌ی آن احساس خوشایندی پیدا کنید و انرژی مضاعفی بگیرید.

۲ـ تقویت باورها

تقویت باورها نیز می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید به موفقیت در کسب و کارتان برسید. به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان، یکی از مهم‌ترین رازهای رسیدن به موفقیت در کسب و کار، تقویت باورهای انسان است. کارشناسان روان‌شناسی اعتقاد دارند که اگر کسی به هدفی باور نداشته باشد نمی‌تواند به آن برسد. تقویت باورها تا جایی اهمیت دارد که اگر همه‌ی ۹ اصول دیگر موفقیت را داشته باشید اما این مورد در شما وجود نداشته باشد نمی‌توانید به موفقیت در کسب و کارتان برسید.

برای تقویت باورهای‌تان می‌توانید از مشاوران حوزه‌ی روان‌شناسی کار دکتر ویز هم کمک بگیرید اما بهتر است قبل از آن سعی کنید کمی در این حوزه مطالعه کنید تا اهمیت آن را متوجه شوید و سپس سعی کنید باورهای‌تان تقویت کنید. تقویت باورهای انسان موضوع بسیار مهمی است و در این موضوع کتاب‌های زیادی نوشته شده است که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید. یکی از این کتاب‌ که در این زمینه بسیار سودمند است کتاب حکایت دولت و فرزانگی است که می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

۳ـ سرمایه‌گذاری بر روی خودتان

این موضوع نیز یکی از مهم‌ترین موضوعات در راه های موفقیت در کسب و کار است. همان‌طور که گفته شد رازهای موفقیت در کسب و کار ۱۰ مورد هستند اما پیوستگی بین آن‌ها بسیار اهمیت دارد و شما باید سعی کنید تمامی این موارد را هم‌زمان با هم پیش ببرید تا در سریع‌ترین زمان به نتیجه‌ی دلخواه‌تان برسید.

آموزش دیدن و صرف هزینه برای یادگیری را یک خرج اضافی ندانید و سعی کنید به‌صورت ماهیانه قسمتی از درآمد‌تان را آموزش اختصاص دهید. آموزش دیدن فقط رفتن کلاس‌های حضوری نیست و شما می‌توانید از طریق کتاب، پادکست، کلاس‌های غیرحضوری و حتی مطالعه‌ی مطالب سایت‌های برتر خودتان را به‌روز کنید و در حرفه‌ی خودتان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشید. البته سرمایه‌گذاری بر روی خودتان را فقط به‌صورت جنبه‌های علمی نبینید و رفتن به باشگاه به‌منظور سلامتی نیز یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری است.

۴ـ وقت‌تان را در شبکه‌های مجازی هدر ندهید

سعی کنید استفاده از تلفن همراه را به‌صورت بهینه کنترل کنید و فقط در زمان‌های خاصی از روز را به چک کردن شبکه‌های اجتماعی بپردازید. بسیاری از مدیران شرکت‌های بزرگ بهترین زمان چک کردن شبکه‌های اجتماعی را قبل از خواب یا بعد از نهار می‌دانند و به‌طور کلی اعتقاد دارند که استفاده از شبکه‌های مجازی باید در زمان‌های مرده‌ی انسان اتفاق بیفتد در غیراین‌صورت شما وقت خود را به‌راحتی تلف کرده‌اید. همچنین گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از آفت‌های اینترنت است که ممکن است در طول روز شما را ساعت‌ها درگیر کند بی‌آنکه متوجه از دست رفتن زمان‌تان باشید.

۵ـ از خواب و استراحت کافی غافل نشوید

در طول روز باید استراحت کافی داشته باشید تا ذهن شما در طول روز توانایی‌ روبه‌رو شدن با مشکلات متفاوت را داشته باشید. سعی کنید درطول روز هر زمان که نیاز به خواب داشتید، به‌خواب بروید چراکه خواب نرفتن می‌تواند باعث مشکلات جبران ناپذیری برای شما بشود. فرض کنید شما به‌خاطر کم‌خوابی ایمنی بدن‌تان را از دست می‌دهید؛ با این‌وجود آیا شما حاضرید به‌ازای کار بیش‌تر، دچار بیماری‌های مختلفی بشوید؟

مطالعات بسیاری در برترین دانشگاه‌های دنیا نشان داده است که علت بسیاری از بیماری‌های کم‌یاب در قرن اخیر به‌خاطر مشکلات کم‌خوابی و عدم تحرک کافی است. پس سعی کنید درطول روز خواب و تحرک کافی داشته باشید تا دچار مشکلات جبران ناپذیر نشوید. پس در این قسمت نیز دانستیم که یکی دیگر از رازهای موفقیت در کسب و کار خواب و استراحت کافی است که می‌تواند برای موفقیت شما بسیار مهم باشد.

۶ـ داشتن برنامه‌ریزی

حتما شما هم شنیده‌اید که بسیاری افراد می‌گویند که ما نمی‌توانیم برنامه ریزی کنیم و یا می‌گویند که به‌خاطر عدم برنامه‌ریزی مناسب دچار فلان مشکل شده‌ایم. درحقیقت نداشتن برنامه‌ی مناسب برای کار و زندگی باعث می‌شود که بسیاری افراد به کارهای دلخواه‌شان نرسند و از زندگی ایده‌آل‌شان کیلومترها فاصله بگیرند.

انسان‌های بزرگ همیشه می‌دانند که قرار است در یک روز چه‌کارهایی را انجام دهند و حتی برنامه‌ریزی روزانه‌شان را در یک برگه‌ی یادداشت، می‌نویسند تا همیشه همراه‌شان باشد و بتوانند آن را نگاه کنند. ریچارد برانسون می‌گوید من همیشه سعی می‌کنم تا برای خودم لیست‌های زیادی درست کنم چراکه فکر می‌کنم توجه به جزییات کوچک باعث می‌شود تا یک شرکت استثنایی از دل یک شرکت متوسط بیرون بزند.

پس در این قسمت دانستیم که بسیاری از افراد بزرگ سعی می‌کنند تا در طول روز از لیست‌های مختلف استفاده کنند و برای تک‌تک لحظه‌های‌شان برنامه‌ ریزی درست و کابردی داشته باشند.

۷ـ همه‌ی هدف‌تان را بر روی پول متمرکز نکنید

یکی از مشکلاتی که برخی از افراد دارند این است که تمام هدف‌شان را بر مبنای پول و حقوق تعیین می‌کنند و به همین خاطر پس از گذشت مدت زمانی متوجه می‌شوند که راه را اشتباه رفته‌اند و از مسیر غلطی که رفته‌اند دلسرد می‌شوند. پس شما هم سعی کنید که همه‌ی هدف‌تان پول نباشد چراکه دراین‌صورت تلاش نمی‌کنید خودتان را بهتر کنید و فقط سعی می‌کنید که پول بیش‌تری به‌دست آورید اما نمی‌دانید که دقیقا باید از کجا شروع کنید.

مارک زارکربرگ می‌گوید: بزرگ‌ترین ریسک در دنیای امروزی ریسک نکردن است. پس شما هم سعی کنید تاحد امکان فقط و فقط به فکر درآمدزایی نباشید و سعی کنید به کمک ارزش ‌آفرینی و خلق ارزش‌های گوناگون، کاری کنید که انسان‌های مختلف به شما نیاز پیدا کنند و آن‌ها سمت شما بیایند و بابت ارزشی که آفریده‌اید به شما پول بدهند.

۸ـ پشتکار خوبی داشته باشید

داشتن پشتکار خوب کمک می‌کند تا سختی‌های مسیر برای شما آسان شود و بعد از تلاش زیاد، بالاخره به هدف خود برسید. رسیدن به هدف‌تان اینقدر طعم شیرینی دارد که قطعا پس از موفق شدن سختی‌های مسیر برای شما کوچک می‌شود. اما تا زمانی‌که موفق نشده‌اید و به موفقیت مورد نظرتان نرسیده‌اید بهتر است پشتکار خوبی داشته باشید و سعی کنید هرچندبار هم که شکست خوردید مجدد تلاش کنید. یکی از مهم‌ترین رازهای موفقیت در کسب و کار همین پشتکار است که بسیاری از افراد موفق، مهم‌ترین عامل موفقیت‌شان را همین موضوع می‌دانند.

۹ـ مثبت ‌اندیش باشید

بسیاری افراد در زندگی و کسب و کارشان مثبت‌اندیش هستند. البته نباید مثبت‌اندیش را به‌معنای اغراق‌کننده تعریف کرد اما می‌توان مثبت‌اندیشی را یکی از راه های موفقیت در کسب و کار بیان کرد. موفقیت در کسب و کار می‌تواند زندگی شما را متحول کند و کار سخت و دشواری هم نیست؛ در واقع کافی است از کارهایی که در این مطلب گفته شد استفاده کنید تا بتوانید به موفقیت برسید.

فرصت‌ها همیشه در کنار ما هستند اما در برخی شرایط ما آن‌ها را نمی‌بینیم و یک نیروی منفی در ذهن‌مان به‌وجود می‌آوریم که هیچ فرصتی برای من نمانده است. اما اگر بتوانیم فرصت‌های پیش روی‌مان را به‌خوبی ببینیم و در زمان مناسب از آن‌ها استفاده کنیم می‌توانیم به یک فرد مثبت اندیش تبدیل شویم و زندگی خود و اطرافیان‌مان را بهبود ببخشیم.

۱۰ـ زمان گذاشتن برای خانواده و اطرافیان

شاید فکرش را هم نمی‌کردید که زمان گذاشتن برای خانواده و اطرافیان در این لیست جای بگیرد اما اگر به زندگی بسیاری از افراد موفق نگاه کنید متوجه می‌شوید که این افراد باوجود مشغله‌های فراوان وقت زیادی را برای خانواده می‌گذراند و سعی می‌کنند در طول هفته ساعاتی را به خانواده اختصاص دهند. این‌کار باعث می‌شود که شما بتوانید کم‌تر به مسائل کاری فکر کنید و همچنین بتوانید از بودن در کنار خانواده لذت ببرید.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید استیوجابز در ماه‌های آخر عمرش، به‌شدت از این‌که برای خانواده وقت نگذاشته بود ناراحت بود و در همه‌ی مصاحبه‌های آخر عمرش گفته بود که اگر به سال‌های قبل برگردم سعی می‌کنم وقت بیش‌تری را به‌ خانواده اختصاص دهم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 18 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست